نویسنده : زینب غبیشاوی استاد راهنما : ابتسام هندلی استاد داور: عبدالرضا آقاجری تاریخ دفاع: تابستان 94
جن در معناي عام، هر چيزي كه از چشم پوشيده است و در معناي خاص و اصطلاحي، موجودي ا¬ست كه از ديدگان پوشيده است و ثقل دوم ناميده مي شود. براي اثبات جن از دلايل عقلي،نقلي و تجربي استفاده مي شود. خلقت جن پيش از خلقت انس بوده است و جنس اين موجود از سموم يا مارج مي باشد و هدف از اين خلقت عبوديت مي باشد. زيستگاه جن مطابق با ساختار وجودي اوست. غذاي جن، استخوانها و ارواث حيوانات مي باشد و به اعتقاد برخي، اين موجود بلع ندارد. در ميان آنها ازدواج صورت مي گيرد ولي توليد مثل آنها متفاوت است گروهي معتقد به بچه زايي، گروهي، تخمگذاري و گروهي، تك زايي اين موجودات مي باشند. ازدواج ميان جن و انس مسأله اي اختلافي است و مورد نهي پيامبر(صلي الله و عليه وآله) قرار گرفته است. جنيان نيز مؤمن و كافر دارند اما دربارة ثواب آنها اختلاف نظرست گروهي معتقدند كه ثواب آنها دوري از آتش جهنم است و گروهي معتقد به ورود آنها به بهشت هستند گر چه همين گروه نيز باور دارند كه بهشت آنها جداي از بهشت بشر است. جن گيري مسأله اي است كه مورد اتفاق واقع شده است ولي دوري از آن بهتر است اما مسألة جن زدگي مورد ردِ اكثريت علماء و انديشمندان واقع شده است و فقط نوعي تأثير گذاري انرژي منفي بر روح و روان انسان ثابت شده است.
فرم در حال بارگذاری ...
آخرین نظرات